Datuve :: Izpētīts, kā „Twitter” ietekmē mūsu uzmanību

Datuve

Mana Datuve

Reģistrācija | Noteikumi | Paroles atjaunošana



Forums

Ieskaties


Raksti

Lietotāji online

Lietotāji online: 58

Reģistrētie lietotāji online: 0

Viesi online: 58

Datuve.lv video
Top.LV

Izpētīts, kā „Twitter” ietekmē mūsu uzmanību

Ievietoja: BaibaKlava @ 2014.11.18 08:22  


Nesen veiktā pētījumā tika atklāts, ka daudzi „Twitter” lietotāji kļūst atkarīgi no šīs mikroblogošanas vietnes, jo tā spēj pamodināt spēcīgas emocijas.

Pētnieki pārbaudīja 114 brīvprātīgo smadzeņu aktivitāti, kamēr viņi veica ierakstus savā „Twitter” kontā no personīgajām ierīcēm - viedtālruņiem, planšetdatoriem un portatīvajiem datoriem. Pētījuma rezultātā brīvprātīgajiem dalībniekiem tika atklāta par normu ievērojami augstāka smadzeņu atbildes reakcija 3 zonās, kas atbild par emociju uzbudināmību, ar atriebību saistītām jūtām un atmiņu.

Par emocionālo uzbudinājumu atbild smadzeņu krokas labās puslodes aizmugurējā daļā. Pētijumā tika izmantota šīs zonas aktivitāte, lai noteiktu „Twitter” izraisīto emociju intensitāti.

Iegūtie rezultāti ir pārsteidzoši. Izrādās, ka aktīviem šīs platformas lietotājiem, kas ikdienā bieži raksta un lasa īsos ziņojumus, smadzeņu atbilde uz emocionālo kairinājumu ir pat par 75% lielāka, nekā parastiem interneta lietotājiem. Arī pasīviem mikroblogotāju ierakstu lasītājiem tā ir ievērojami virs ierastās normas, proti, par 64% lielāka.

Pētījumu veikušās kompānijas „Neuro Insight” vadītāja Hetere Armstronga rezultātus izskaidroja ar to, ka vietnē „Twitter” cilvēki saskaras ar informāciju, kam piemīt ļoti personīgs raksturs. Veids, kādā tiek nogādāta un saņemta informācija, nekavējoties izsauc dažādu emociju virkni - tā ir koncentrēta īsā un skaidrā tekstā.

Ir arī pozitīva ziņa – „Twitter” ir lielisks līdzklis cilvēka ilgtermiņa atmiņas apjoma palielināšanai. Pētnieki ir apkopojuši datus, kas liecina, ka aktīva vietnes lietošana liek atmiņu izmantot pat par 56% vairāk, nekā jebkuras parastas mājaslapas regulāra apskate.

Saistītie raksti